google-site-verification=TPnIcTznRnzhqCi75efovl98LaokAtuNuPr9cCSfw88 מגשר גירושים: מה זה ואיך הוא יכול לעזור לך?
top of page

מגשר גירושים: מה זה ואיך הוא יכול לעזור לך?

במציאות המתגבשת של החיים, לא כל הזוגות יכולים להצליח במערכת הנישואים. אני לא בעד להתגרש כצעד ראשון. הגירושין משפיעים על כל ההיבטים של החיים הפרטיים וכמובן של המשפחה ולכן חשוב כמובן לשקול זאת בכובד ראש לפני ההחלטה להתגרש.

אם אתם נמצאים בהליך גירושין או חושבים להתגרש, חשוב להכיר את האפשרות של גישור גירושין שכן יש לו יתרונות גדולים מאוד על פני ניהול הליכים בבית משפט.

גישור הוא תהליך שבו הצדדים נפגשים עם מגשר, כדי להביאם לידי הסכמה על יישוב הסכסוך, בין היתר על ידי בירור הנושאים שבמחלוקת, גילוי מידע הדרוש בקשר לסכסוך והצעת אפשרויות לפתרונו.

המגשר בדרך כלל פוגש כל צד בנפרד בנוסף לפגישות המשותפות.

מגשר גירושים הוא אדם מקצועי המתמחה בליווי זוגות שמעוניינים להתגרש בטוב. לא תמיד מגשר הוא עורך דין, אבל אני מאוד ממליץ ללכת למגשר שהוא גם עורך דין.

עלויות הגישור נמוכות במידה משמעותית מניהול הליכים משפטיים בבית משפט לענייני משפחה. יחד עם זאת כל מגשר גובה סכום שונה עבור השירות שהוא נותן ואין מחירון או תעריף קבוע.

הגישור מונע התדיינות משפטית מיותרת בבית משפט שכן הצדדים מסכימים על כל הנושאים שבמחלוקת במסגרת הסכם הגירושין עליו הם חותמים בסוף התהליך.

המגשר עוזר לזוג לפתור סכסוכים ולהגיע להסכם גירושין בצורה שלא תפגע בילדים ותגרום למיעוט מחלוקת.

המגשר עוזר לזוג להימנע מבתי משפט לענייני משפחה ומבית הדין הרבני.

מגשר גירושין מסייע לזוג למצוא פתרון לכל ההיבטים הקשורים לגירושין, כמו איזון משאבים, חלוקת נכסים, משמורת ילדים, מזונות ומדור. המגשר מציע לזוג מגוון פתרונות ואפשרויות שונות עד שיגיעו להסכמה משותפת.

בסוף התהליך, המגשר עורך הסכם גירושין ומביאו לאישור בבית המשפט ומיד לאחר מכן הזוג מקבל גט בהסכמה ובתנאים הנכונים בבית הדין הרבני.


מה מגשר גירושים יכול לעשות כדי לעזור לבני הזוג?

מגשר גירושים יכול לעזור לבני הזוג בצורות רבות. בעזרת מיומנויותיו והידע המקצועי הוא יכול להפוך את התהליך לפחות מאיים ופחות לוחמני. הוא יכול לסייע באיזון משאבים וחלוקת נכסים ולהביא בין הצדדים להסכמה רצויה. בנוסף, המגשר יכול להיות יועץ ומדריך לצדדים על משמורת הילדים, מזונות ומדור.

אתם מוזמנים להכנס למאמר נוסף שלי שם פירטתי שאלות ותשובות נפוצות הקשורים לגישור.

אמנם המגשר אינו מטפל זוגי, אך הליווי, הגישור והייעוץ שאני מעניק, בהחלט מכילים ומבינים גם את המקום הרגשי שכל אחד מבני הזוג נמצאים בו. הגישור שאני מציע הוא מעטפת כוללת לבני הזוג, מתוך הבנה הליך גירושין מטבעו הוא מערבולת רגשית מיוחדת.

גישור וילדים

מטבע הדברים הילדים לא שותפים להחלטה להתגרש ולא שותפים להליך הגישור.

לכן חשוב מאוד להיות כנים עם הילדים לגבי המצב בו המשפחה נמצאת ולכיוון אליו המשפחה הולכת. כמובן בהתאמה לכל ילד לפי הגיל שלו.

דווקא המילים נותנות ביטוי מוחשי יותר לרגשות שלהם ולכן גם הבנה כנה יותר למצב שלהם.

דברו עם הילדים. הקשיבו להם. שימו לב לשינויים שהם עוברים.

תקופת הגישור לגירושין היא תקופת מעבר מבית מוכר אל עבר שינוי מציאות: מעבר בית,

יציאה של אחד ההורים מהבית, זמני שהות משתנים ושינויים גדולים אחרים.

השתמשו בתקופת המעבר הזו של הגישור כתקופת הכנה לילדים. השתדלו לבלות איתם זמן איכות.

זמן איכות הוא זמן שאתם והילדים נמצאים יחד ללא הפרעות. נסו תוך כדי הפעילות לתת לילדים לדבר, שיחה טובה עם הילדים היא כזו שהם מדברים יותר מכם.

במהלך הגישור נסו לקבוע גבולות ברורים עם בן.ת הזוג לגבי השהות עם הילדים. אם השהות של כולכם יחד מלחיצה, מתוחה או בלתי נסבלת, חלקו ביניכם את הזמן עם הילדים. אם אין לכם תקשורת טובה היעזרו במגשר לצורך כך.

הדבר הכי חשוב לזכור בטיפול בילדים בגירושין, הוא שילדים הם ייצורים סתגלנים.

הם יסתגלו למצב החדש הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים.

אם אתם מרגישים שאתם לא מצליחים לטפל בילדים בגירושין כפי שהייתם רוצים במהלך, לפני או אחרי הגירושין - התייעצו עם גורמי מקצוע שמטפלים ומתמחים בילדים. הם יידעו לתת לכם כלים מקצועיים וכמובן במידת הצורך ללוות את הילד עצמו.


להימנע מבתי משפט

הטיפ החשוב ביותר שלי הוא לעשות כל שניתן כדי להימנע מבתי משפט. אני עו"ד ונוטריון עם ניסיון של 13 שנים במערכת המשפטית ואני יכול לומר בצורה חד משמעית שאף אחד לא יוצא מבית המשפט כשכל תאוותו בידו. ניהול התדיינות משפטית בענייני גירושין זו מלחמה שכולם מפסידים בה. חבל.



bottom of page